In mei 2025 startte ik bij Online Plastics Group met een duidelijke opdracht: het recruitmentproces schaalbaar maken voor een verdubbeling van het personeelsbestand. In drie maanden tijd bracht ik structuur aan, automatiseerde ik cruciale stappen in het proces en hielp ik bij het aannemen van tien nieuwe collega’s. Tegelijkertijd legden we de basis voor arbeidsmarktcommunicatie en employer branding, volledig in lijn met de innovatieve, AI-gedreven cultuur van deze snelgroeiende scale-up.
Online Plastics Group (OPG) is een snelgroeiende e-commerce scale-up, gespecialiseerd in kunststofoplossingen voor in en rondom het huis.
Vraagstuk
CEO Jonathan Opdam benaderde mij met een duidelijke uitdaging: hoe schaal je een organisatie van 50 naar 100 medewerkers in vier jaar tijd, terwijl je tegelijkertijd richting de >100 miljoen euro omzet beweegt? Zonder dat je recruitment- en HR-processen uit hun voegen barsten?
Aanpak
Samen met Jonathan ben ik gestart met het analyseren van de groeistrategie, het team en de interne processen. Vervolgens hebben we in hoog tempo gebouwd aan:
Binnen drie maanden is er een solide basis gelegd voor schaalbare groei. Het recruitmentproces is gestructureerd, met duidelijke stappen en verantwoordelijkheden. OPG heeft tien nieuwe collega’s aangenomen, waaronder een head of content, office manager, social media manager en meerdere productiemedewerkers. Tegelijkertijd zijn de eerste onderdelen van het onboarding- en preboardingproces geautomatiseerd, zoals contractgeneratie, accountaanvragen en hardware-inrichting. Ook is een start gemaakt met arbeidsmarktcommunicatie en employer branding. De organisatie is klaar om verder te groeien, met meer overzicht, minder ad hoc werk en een recruitmentaanpak die de groei aankan.
Waarom dit project bij mij past
OPG ademt innovatie, lef en pragmatiek. De cultuur is jong, tech-driven en resultaatgericht en dit is precies de omgeving waar ik het verschil kan maken. Samen bouwen we aan een organisatie die klaar is voor de volgende fase. De basis staat, maar dit is nog maar het begin. We blijven bouwen aan structuur, merk en mens. To be continued.
Hires
Maanden
> €100.000,-
Robert is een hele fijne partner om mee samen te werken. Hij is heel gedreven, resultaatgericht en kan snel schakelen. Door te zorgen dat hij het bedrijf en de vacatures goed snapt weet hij sterke kandidaten te plaatsen die goed passen.![]()
Jonathan Opdam, CEO bij Online Plastics Group
Ik heb toffe projecten gedaan bij onder andere AVR, 4PET Recycling, EWS, HIAB, Puur Opleiding & Automatisering en De Oliebron. Allemaal komt het op hetzelfde neer: de doelgroep bereiken én overtuigen met behulp van werken-bij sites, video, teksten en online recruitment marketing.