Eco Worldwide Solutions

EWS zoekt regelmatig gasmeetkundigen, gassingsleiders en ongediertebestrijders. Maarja, hoe kom je nou aan deze mensen? Headhunten is lastig en EWS wilde deze uitdaging eens radicaal anders aanpakken. Er ging een wereld voor hen open, met inbound recruitment.

 

Eco Worldwide Solutions, ook wel bekend als de EWS Group, is een bedrijf in volle groei, net zoals vele andere Nederlandse ondernemingen. Met hun hoofdkantoor in Werkendam, hebben ze wereldwijd een aanzienlijk aantal medewerkers. De hoofdactiviteiten van EWS omvatten ongediertebestrijding, gasmeting en fumigatie, een sector die steeds groter wordt, niet alleen in Nederland, maar in vele landen. Groei is prachtig voor ondernemers, maar het kan ook uitdagingen met zich meebrengen. Als er onvoldoende nieuwe medewerkers worden gevonden, kan dit leiden tot meer werk voor de huidige medewerkers, wat stress en een hogere werkdruk kan veroorzaken.

EWS besloot hun eigen kracht te benadrukken…

…Intermediairs konden niet meer de nodige ondersteuning bieden, dus keken ze naar andere mogelijkheden. Ze wilden de intrinsieke motivatie van potentiële werknemers prikkelen om een overstap naar EWS te overwegen. Dit bleek een groot succes te zijn, aangezien ze een overweldigend aantal sollicitaties ontvingen voor een breed scala aan functies binnen een kort tijdsbestek. Het geheim van dit succes was, net als bij mijn andere projecten, de toepassing van inbound recruitment. Ze wisten mensen te bereiken en te overtuigen die al in vergelijkbare bedrijven werkten en hen aan het denken zetten: “Hmm, werken bij EWS lijkt me wel wat. Ik denk dat ik eens zal solliciteren.”

Wat er werd gedaan?

Allereerst werden diepgaande gesprekken gevoerd met verschillende doelgroepen. Op basis hiervan werden unieke video’s en teksten gecreëerd. Het uiteindelijke doel was om anderen een inkijkje te geven in de organisatie en hen te overtuigen om te solliciteren. Het is enorm belangrijk om tijd te investeren in gesprekken met je doelgroepen. Met deze waardevolle input kun je namelijk efficiënter de volgende taken uitvoeren:

  • Het schrijven van aantrekkelijke vacatureteksten
  • Doelgroepanalyse
  • Markt- en concurrentieanalyses
  • Het maken van vacaturevideo’s
  • Het ontwikkelen van een “werken bij” website (met de juiste tone-of-voice in standaardteksten)
  • Het schrijven van websiteteksten
  • Het opstellen van aantrekkelijke advertentieteksten

256

Sollicitanten

6 weken

Looptijd

8

Nieuwe collega's

Toen we intern tegen obstakels aanliepen bij het werven van nieuw personeel, kwam Robert in beeld. Dankzij zijn pragmatische aanpak en frisse kijk op de recruitmentmarkt, hebben we onze website www.werkenbijews.nl kunnen realiseren. Vooral de vacaturevideo's met onze eigen medewerkers spreken erg aan. Sinds we live zijn, hebben we duizenden reacties ontvangen van sollicitanten. Zo zijn we al in staat geweest om verschillende vacatures te vervullen. Robert beheert nog steeds onze website en de communicatie verloopt soepel met snelle schakelingen. De samenwerking is op alle vlakken een groot succes!

Petra Visser, HR Adviseur | EWS

Bekijk ook deze succescases

Ik heb toffe projecten gedaan bij onder andere AVR, 4PET Recycling, EWS, HIAB, Puur Opleiding & Automatisering en De Oliebron. Allemaal komt het op hetzelfde neer: de doelgroep bereiken én overtuigen met behulp van werken-bij sites, video, teksten en online recruitment marketing.